ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ

Δυσκοιλιότητα και εγκυμοσύνη – 5 ασφαλείς τρόποι για να την αντιμετωπίσετε

Δυσκοιλιότητα και εγκυμοσύνη – 5 ασφαλείς τρόποι για να την αντιμετωπίσετε

Print

Αν είσαι έγκυος, είναι πολύ πιθανό να έχεις εμφανίσει κάποια στιγμή πόνο στην κοιλιακή χώρα, ακανόνιστη λειτουργία του εντέρου ή σκληρά κόπρανα. Καθώς τα επίπεδα προγεστερόνης αυξάνονται, προκαλείται χαλάρωση των μυών του σώματος με αποτέλεσμα να μειώνεται η κινητικότητα του εντέρου. Οι ορμονικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα, σε συνδυασμό με την πίεση που ασκείται στην περιοχή αλλά και τον σίδηρο που λαμβάνεται συμπληρωματικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συντελούν στην εμφάνιση των συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας, είτε φυσικοί είτε φαρμακευτικοί. Ωστόσο, αν είσαι έγκυος, οι επιλογές που έχεις είναι μειωμένες. Δες παρακάτω τι μπορείς να κάνεις για να ανακουφτιστείς με ασφάλεια από τα συμπτώματά της:

 

 

  1. Κατανάλωσε περισσότερες φυτικές ίνες

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, η γυναίκα θα πρέπει να καταναλώνει 25-30 γραμμάρια φυτικών ινών ημερησίως ώστε να παραμένει υγιής και να διατηρεί την καλή υγεία του εντέρου της. Πέρα απο την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, οι τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες είναι πλούσιες σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά και επομένως είναι πολύ ωφέλιμες για την γενικότερη λειτουργία του οργανισμού.


Πώς μπορώ να αυξήσω τη πρόσληψη φυτικών ινών;


Καλές επιλογές τροφίμων αποτελούν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα όσπρια όπως τα φασόλια και οι φακές, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα δαμάσκηνα.

 

Tip: Αντικατάστησε το ρύζι και τις πατάτες με λαχανικά όπως το μπρόκολο και τα καρότα ως συνοδευτικό στα πιάτα σου και δες την δυσκοιλιότητα να σε αποχαιρετά!

 

  1. Το νερό είναι ο καλύτερός σου φίλος

Είναι πολύ σημαντικό να παραμένεις ενυδατωμένη κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό θα σε βοηθήσει να έχεις πιο μαλακά κόπρανα και θα διευκολύνει τη διέλευσή τους από το έντερο. 8 ποτήρια νερό την ημέρα είναι αρκετά για να προλάβεις αλλά και να αντιμετωπίσεις τη δυσκοιλιότητα.

 

  1. Προτίμησε περισσότερα μικρά γεύματα

Τα μεγάλα γεύματα γεμίζουν το στομάχι σου και δυσκολεύουν τον οργανισμό σου να επεξεργαστεί την τροφή που κατανάλωσες.

Προσπάθησε να χωρίσεις την ημερήσια κατανάλωση φαγητού σου σε 5-6 μικρά γεύματα. Αυτό θα σε βοηθήσει να ανακουφιστείς από τη δυσκοιλιότητα καθώς επιτρέπει στο πεπτικό σου σύστημα να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ευκολία, χωρίς να επιβαρύνεται από την επιπλέον ποσότητα τροφής.

 

  1. Κίνησε το σώμα σου


Η συχνή άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, καθώς αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου. Οι έγκυες γυναίκες καλό θα είναι να γυμνάζονται 3 φορές την εβδομάδα από 20 έως 30 λεπτά, ώστε να έχουν κάποιο όφελος από την άσκηση.

Οι επιλογές είναι πολλές, με πρώτο και κύριο το περπάτημα. Εάν μένεις σε παραθαλάσσια περιοχή, η κολύμβηση είναι μια πολύ καλή λύση. Τέλος, η γιόγκα για εγκύους θα σε βοηθήσει να ασκηθείς αλλά και να απελευθερωθείς από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας. Μην ξεχνάς να συμβουλευτείς τον γυναικολόγο σου σχετικά με το ποια είναι η κατάλληλη επιλογή για σένα και για το μωρό σου.

 

  1. Πάρε κάποιο βοήθημα από το φαρμακείο


Εάν όλα τα παραπάνω δεν σε βοηθήσουν, στο φαρμακείο θα βρεις επιλογές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας με εγκεκριμένη χρήση στην εγκυμοσύνη. Τα συμπληρώματα αυτά αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων και τα κάνουν πιο μαλακά, διευκολύνοντας έτσι τη διέλευσή τους από το έντερο.

Οποιαδήποτε χρήση τέτοιων σκευασμάτων θα πρέπει να γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τον γιατρό σου, καθώς μακροχρόνια λήψη τους μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και ανισορροπία των ηλεκτρολυτών στον οργανισμό.


Όπως είδες, η δυσκοιλιότητα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται. Μην την αφήσεις να χαλάσει την καθημερινότητά σου και απόλαυσε κάθε στιγμή αυτής της μοναδικής εμπειρίας!

 

Πηγή: healthline.com

ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ